marpac napsal "trosku" poznatku, ale nejak netrefil tema, tak mu to davam sem:
No, za mě a za bráchu můžu dát k dispozici pár poznatků z provozu Scorpií:
Scorpia máme my "mlaďoši" v rodině od roku cca 2004. Já:
OHC 2.0i, 86 - Koupeno pojízdné ve slušném stavu v cca 300 000km, vyměněny zdvihátka ventilů, ramena, kotouče, desky, jeden díl výfuku. Najeto cca 70 000 za 5let, nikdy neselhalo, ten motor je nesmrtelnej, vše kované, žádný hliník, 85kW stačilo, jen už byl prostě starý. Dodes jezdí.
DOHC 2.0i, 90 LPG- Koupeno kvůli LPG, v automatu a cca 250 000km, ten pak odešel (výměna za manuál), celkově nic moc stav. LPG staré 2 roky jsem demontoval a auto prodal za pár korun. Najel jsem na něm za rok a půl asi 40 000.
DOHC 2.0i, 91- stav dobrý, porouchaný automat, vyměněn za manuál, namontováno LPG, vyvařeny lemy, vyměněna ramena, tlumiče, kotouče, jeden díl výfuku, kat, desky, podložky pod pružiny, Vyměněna hlava, neb se mi v ní utrhla svíčka. Koupeno se stavem km cca 230 000, mám ho dodnes, najel jsem s ním cca 150 000 za 4 roky. Dnes s ním jezdí kamarád, z motoru sice už trochu odkapává olej z gufera před spojkou, ale vrní a jezdí naprosto spolehlivě. Nikde mě nenechal. Spotřeba cca 10-11l LPG, při 160 na dálnici 12. Snad nejlepší auto a držák, co jsem kdy měl.
Klaun 2.3i, 97 - Koupeno 180 000km, vyměněno sání s kovovým domkem, vyvařeny prahy, lemy, desky, kotouče, nové LPG vstřik Magic 2, ramena, čepy, tyče řízení, kosti už 2x, předělána elektrika motoru. Není to špatné svezení, spotřeba LPG 10-13l, ale robustnost a jednoduchost, jako u te 91 to už nemá. Na provoz určit dražší, než to staré DOHC, hlavně ta ramena, kosti atd, to u starého nebylo. A jízdní vlastnosti zase o tolik lepší nejsu. Nejsem závodník, jezdím hlavně dálnice. Mám ho skoro 2 roky, najeto 55 000.
Brácha:
OHC 2.0i 87- stav slušný, najel cca 60 000, pak šel z domu OHC 2.0i 85 - koupeno s vadným matem, vyměněno za manuál, nové LPG, najeto cca 160 000, po 4 letech prodáno. Držák. klaun 2.0i 16V LPG vstřik kapalého plynu- koupeno s vadným motorem, ten motor není nic moc, odchází hlavy, kroužky na pístech, ale zase nepraská sání. Koupeno v ca 180 000, najeto 150 000, ještě ho máme jako rezervní auto. Standardní údržba, ramena, čepy, kosti, a tak.
Osobně bych ti doporučil nějakého pěkného mezitypa 93, 94 DOHC 2.0i d perfektním stavu, klidně si připlať za super stav a budeš jezdit skoro zadarmo. Díly jsou levné a krom gum stabilizátoru po cca 300Kč a běžných věcí nebudeš nic potřebovat. Auto na pohodu. Nebo 2.3i, opravit všechny Fordovy neduhy, jako sání, elektriku motoru a vyčištění pojistkovek. Pak bude jezdit taky pěkně. Cosse když seženeš, ale díly do motoru drahé, je tam toho mnohem víc a budeš v tom za víc peněz. Svezení určitě super. 6 válec 12V asi nejlepší motorizace, co můžeš koupit. Jen nesmíš najet 65000km ročně, jako já (služebně jezdím vlastním , pak je to trochu dražší
MarPac
_________________ Audi A8 4.2 tdi exclusive 2008 290kw 900Nm
Ex: Scorpio 2x 2.0i DOHC/ 1x 2,9 12V/ 2,9 24V/ 2,3 16V Tel: 777608592
|