Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
https://fordscorpio.eu/

škubání 16V motoru - cívky
https://fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1198
Stránka 1 z 3

Autor:  marpac [ úte 28. úno 2012 11:36:30 ]
Předmět příspěvku:  škubání 16V motoru - cívky

Na 2.0 16V a 2.3 16V odchází cívky. To je známá věc, ale než odejdou úplně, začíná motor zlobit již mnoho tisíc km dříve. Ikdyž cívka nemá prasklý konektor a tudíž je malá pravděpodobnost vnitřní vlhkosti a prostřelení izolace, může být dead. Projevuje se to hlavně ve vynechávání motoru v nízkých otáčkách pod zatížením. Jiskra prostřeluje kolem izolantu svíčky do hlavy, svíčky bývají opálené. na pár km pomůže svíčky dodatečně zaizolovat, ale za chvíli se to prostřelí taky. Nejvíce je to poznat při provozu na LPG, na benal mi to z počátku nedělalo a na LPG ano. Pak už na obě paliva. Už jsem si s tím dost hrál, nejdříve vyměnil postupně cívky za použité, na cca 15000km dobrý a už to vynechávalo zas. Tak jsem koupil novou Bosh cívku a je pokoj.

Navíc při špatném zapalování zlobí i komunikace s jednotkou LPG. Až si budete lámat hlavu nad škubáním 16V motoru, začněte půjčením-si dobrých, odzkoušených cívek.

Autor:  Standa STS [ úte 28. úno 2012 11:55:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

Jojo, auto mě smrdělo plynem, škubalo atd. Cívky jsem přehazoval pomalu na čas jak rozborku a zborku samopalu na vojně.
Bylo z čeho brát, tak jsem zatím nekupoval nové :oops:

Autor:  marpac [ úte 28. úno 2012 21:20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

já také měl zásoby, ale ukázalo se, že už načaté :-(

Autor:  schwaboid [ úte 28. úno 2012 22:40:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

já už jedu z rezervy .... jak to dělá Bláža a Milkaj nevím :lol:

Autor:  Martax [ pát 02. bře 2012 23:38:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

to marpac,diky za typ dela mi to presne to co popisujes,tzn na benzin pohoda a na lpg skubani,jen mam dotaz pises,ze jsi koupil civku Bosch a pohoda,kdyz pises jednotne cislo,tzn ze jsi kupoval jen jednu civku?V tom pripade,nemel bys radu jak poznat ktera je v pr... nebo to jen ujelo a melo tam byt mnozne cislo? ;)

Autor:  marpac [ sob 03. bře 2012 20:41:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

Měl jsem dvě náhradní, bohužel obě blbý, nicméně byly horší, než ta, na kterou jsem jezdil. Prostě jsem koupil jednu a vyměnil postupně, abych zjistil, která blbne. Naštěstí byla vadná jen jedna. Ale je lepší koupit obě rovnou, a máš klid. Kupoval jsem v MJ auto www.mjauto.cz za cenu 1590/ks. Potřebuju ještě jednu, čili bychom se mohli domluvit, třeba by byla nějaká slevička :-) Na Aukru se dá koupit z Polska za 900, ale ta BOSH z mjauto je to, co tam je originál od Forda.

Autor:  blaza61 [ ned 04. bře 2012 10:52:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

Tak jsem měl podobný problém na Stařečkovi 2,0 DOHC 1991. Padali otáčky až pod volnoběh, auto špatně reagovalo na plyn, kolem 3000 ot. jakoby přestalo táhnout s plynem na podlaze. Včera Henry zkusil přepojit cívku za starší od STSky a změna byla obrovská. Měl jsem pocit, že ten motor chce zkusit " harakiry" jako se prohnat přes červené pole ještě dál a dál až do úplného sebezničení :lol: . Stando dlužím ti za jednu cívku :twisted: .
Auto opraveno.

Autor:  G.Cowlley [ ned 04. bře 2012 12:30:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

marpac, jak blbne komunikace řj auta s řj plynu?

Autor:  marpac [ ned 04. bře 2012 20:11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

No, přímo v návodu od KME Diego je napsáno:

In FORD cars electromagnetic interferences due to inefficient ignition system are common. In
this case connecting the case of the ECU to the minus of the battery may help. Changing the
damaged elements of the ignition system will help in most cases.

Bohužel zapalování je na Fordech kapitola sama pro sebe. Mě se u Škopka stává, že padá komunikace ŘJ Magic II/PC, hlavně při vyšších otáčkách. Převodník používám svůj s modulem FTDI, je to profi embedded modul USB/RS-232 na 5Voltech. Zkoušel jsem i klasiku s Max 232 ale stejný výsledek. Ve Volvech 2.4T a 2.5T to maká bez problému, ve Windstaru taky.

Autor:  marpac [ ned 04. bře 2012 20:12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: škubání 16V motoru - cívky

G.Cowlley píše:
marpac, jak blbne komunikace řj auta s řj plynu?


asi jsem to blbe napsal, ŘJ plynu s PC :-(

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/