Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu http://fordscorpio.eu/ |
|
problem s palubnim pc http://fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=627 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | Trinom [ sob 19. úno 2011 14:02:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problem s palubnim pc |
Lambda jde orientačně změřit i obyč multimetrem. Když je zahřátá (tj. zhruba po deseti minutách volnoběhu), tak bys na ní měl naměřit kolem 0,5V a při lehkém protůrování by se měla hodnota trošku skokově měnit. Při přidání plynu skokově klesnout a při puštění povyrůst. Každopádně by se do 1 - 2s měla zas vrátit na těch cca 0,5V. Za běžných podmínek by se lambda měla měnit každých 80 - 100 tisíc km bez ohledu na funkci. A to, že se na to u nás kašle, je naprosto normální. Nová lambda jde sehnat od asi 1500 Kč za no-name model až po nějakých 5000 za origo Ford. |
Autor: | marpac [ stř 23. úno 2011 9:13:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problem s palubnim pc |
Lambdu můžeš sehnat u www.mjauto.cz za cca 13kil univerzální. Už mám v autech 3 a fungují dobře, vydrží cca těch 100 000km. Jen musíš přepájet konektor, dodává se to většinou s jiným. Lambdu musíš měřit zapojenou, ne odpojenou. Má 4 dráty, dva stejné barvy, to je žhavení a jsou většinou bílé. Pak černý a hnědý. Jeden je zem a druhý signál. Připíchneš se na ten signál, nejlépa ručkovým měřákem s rozsahem kolem 2V. Připíchnout se můžeš redukcí, nebo špendlíkem opatrně propíchneš drát a napojíš krokodýlkem Lepší propichovat drát od lambdy a ne kabeláž v autě! Když je motor zahřátý, bude ti na volnoběh skákat signál od lambdy od 0.2V do cca 0.9V, nepravidelně a cca 1 za sekundu změna. Když skáče, ŘJ motoru reguluje směs a je vše OK. Když ne, je někde chyba, buďto v ŘJ, ale v drtivé většině případů je lambda mrtvá. Když přidáš plyn, může na chvíli zůstat na jedné hodnotě, ale po ustálení otáček by to mělo zase oscilovat mezi 0.2 a 0.9V. |
Autor: | blaza61 [ stř 23. úno 2011 10:04:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problem s palubnim pc |
Škoda, že jste tak daleko, mohl jsem to projet diagnostikou. |
Autor: | Mina [ stř 23. úno 2011 20:01:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problem s palubnim pc |
zatim vam vsem diky chlapy, o vikendu se na to mrknu |
Autor: | Mina [ ned 27. úno 2011 14:46:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problem s palubnim pc |
tak lambdy jsou mrtve obe odpojil jsem je a udelal reset rj, volnobeh se celkove zlepsil uvidime co spotreba jo a rozsvitila se mi dnes kontrolka oleje, nevim proc.dnes jsem s tim najel 20km tak kdyby to nemazalo tak se to uz zadrelo, napada nekoho proc sviti |
Autor: | michal lbc [ ned 27. úno 2011 17:46:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problem s palubnim pc |
kdyz sis hral s tema kabelama lambda sond, nehnul sis s tim jednim dratem co vede k olej. cidlu? cidlo je schovane pod drzakem kompresoru klimosky a vede napravo do svazku k civce. |
Autor: | Mina [ pon 07. bře 2011 12:14:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problem s palubnim pc |
vyreseno diky vsem kontrolka uz nesviti bylo spatne cidlo |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |