Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://fordscorpio.eu/

ztrata vykonu behem jizdy
http://fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=626
Stránka 2 z 3

Autor:  Mina [ pon 07. bře 2011 12:15:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

odpojil jsem mrtve lambdy, auto jede lepe zere mene :D

Autor:  Mina [ pát 01. dub 2011 11:03:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

tak vcera jsem zmeril spotrebu lpg, v nadrzi jsem mel 40l a najel jsem 233km (dalnice, okrsky, praha) takze jsem spocital spotebu nejakych 17,167 na 100km, mohlo by to zrat min ale lepsi nez 20l a vice
nema nekdo tento motor lpg v klaunu pro srovnani

Autor:  marpac [ pát 01. dub 2011 15:18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

17 je moc. Windstar 3.0i 96 mi pri podtlaku zere 13 az 14 a je o 30cm vyssi a 250kg tezsi. Chce to postelovat

Autor:  Mina [ pát 01. dub 2011 20:40:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

byl jsem u dvou lidi co delaj lpg anikomu se nechce

Autor:  Mina [ úte 05. dub 2011 10:36:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

marpac píše:
17 je moc. Windstar 3.0i 96 mi pri podtlaku zere 13 az 14 a je o 30cm vyssi a 250kg tezsi. Chce to postelovat

a mas ten podtlak rizeny lambdama nebo bez, a kdybys mohl poradit co a jak postelovat budu rad
ten muj tank vazi bez 12kg 1700

Autor:  Mina [ úte 05. dub 2011 10:40:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

marpac, popr to k tobe mam ani ne 20min jizdy cca 20km z kolovrat

Autor:  marpac [ stř 06. dub 2011 21:09:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

Mina: No, že bych byl doma zrovna zařízený na servis :-) Živím se automatizací, ale proč ne. Mám řízení Lambdama, momentálně jednotku Autronic AL600, docela archaika, nedá se na tom nastavit nic. Na novějších lze nastavovat emulaci, různé mapy dle TPS a tak. Řídí se to od jedné lambdy, na druhou se nekouká (mám 2x svody a v nich 2 lambdy a 2 katy).

Z hlediska nastavení je nejdůležitější nastavení reduktoru a škrťáku před regulačním členem. Reduktor mám BRC. Nastavil jsem to tak, že na volnoběh to je řízené z reduktoru podtlakem zhruba tak, aby na volnoběh bez klimy a zařazeného matu lambda tak nějak oscilovala. Na reduktoru je přímo šroubek na nastavení malého průtoku. Nesmí tam být nastaveno zbytečně moc, neb pustíš-li plyn a brzdíš motorem, stejně plyn do sání jde, jako na volnoběh. Zde vyšší spotřeba oproti sekvenčnímu systému. Šlápneš-li na pedál, zapojí se lambda regulace (na jednotce mám na to trimr). Zde je potřeba nastavit škrtící vent. tak, aby v průběhu cca 1500 až 4000 ot. regulátor stíhal regulovat a lambda kolísala. Když dáš malý průtok, ve vyšších otáčkách budeš mít směs moc chudou, dáš-li moc, tak zase v nízkých moc bohatou. Musí se najít kompromis. Nad 4000 ot. už to moc nepořešíš, tam to bude chudé a motor ztratí část výkonu. Když povolíš škrtící vent. zlepší se ti výkon nad 4000ot, ale rapidně poroste spotřeba. A zde je právě zakopaný pes.

Na starém 2.0i DOHC 91 to ve vyšších ot. nebylo moc znát, na 6V 3.0i už je rozdíl velký, tak když chci závodit, musím přepnout na benal, což je málo kdy :-)

Autor:  J.R. [ čtv 07. dub 2011 6:35:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

ja si pamatuju ze podtlaky se skrtily tak, ze ten velky sroub se utahoval tak dokud se to pri prudkym pridani plynu nezaclo dusit, pak se to nastavilo aby to pri prudkym pridani teda nedusilo a jeste se to o zavit povolilo. pak to jezdilo dobre a s malou spotrebou

Autor:  blaza61 [ čtv 07. dub 2011 7:27:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

Tak po přečtení diskuze na téma plyn, o tento zdroj PHM ztrácím zájem.
To je štelování jak za krále Klacka.
Pokud to nebude řídit elektronika tak nikdy!!! :twisted:

Autor:  Frenk [ čtv 07. dub 2011 7:46:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata vykonu behem jizdy

Vše je na tom autě "jinak" ...

jednak má být řízené Elektroniku - jak píše Bláža ... NENI - auto je odemne a daval sem si ho pro sebe - tím pádem jsem ho delal včetně LPG tak aby vyhovovalo me a ne různým "normám" a "trendům" ... .
Když jsem auto prodával říkal sem že chlastá - chlastá proto aby "jelo" a to ůčel plní, spotřebu neřeším - to bych si rovnou mohl koupit Felicii.

Michalův problém je jednoduchej - velice bohatá směs, čily seřídit do "základního" nastavení a pak doladit. Je tam presne co o čem tady pise marpac - od vyších otáček až dozadu to LPG při "ekonomickém" nastavení prostě neukrmí, no a když vím že auto mam pro radost a jezdím s ním od 2500 do 5000 musel bych temer stale jezdit na BA - cily je pro me jednoduší si přiznat co od auta chci a podle toho ho "naladit" - když sem do výfuku strčil lambádu a seřizoval sem to podle ní - volnoběh až do cca 3000ot z výfuku lezly brigety a za autem nešlo ani stát jak to štípalo do očí.

Ale s tím si to Michal koupil, věděl a ví o tom - mezi tím i proběhly nějaké pokusy o seřízení systémem pokus a omyl a teď to chce seřídit tak jak to má být aby kuly tomu nemusel lítat až za mnou - čily žádná věda se nekoná, jde mu jen o nastavení škrťáku na hadici a šroubu na směšovači - (je tam lovtec nebo tartariny - už ani nevím) a nemá obtokový šroub na volnoběh a směšovač je třeba ne tak řiditelnej ale mnohm víc "user friendly" ...

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/