Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://fordscorpio.eu/

Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty
http://fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1803
Stránka 1 z 1

Autor:  Jakub135 [ čtv 08. srp 2013 22:05:32 ]
Předmět příspěvku:  Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

Zdravím pánove,
vždycky mně auto startovalo na "cvrnk". Najednou přestalo. Musím 3x tuze dlouze startovat než motor neochotně naskočí. Žhavení jsem kontroloval, všechny svíčky perfektní. Palivový filtr jsem vyměnil; system odvzdušnil. Vratný hadičky nafty ze vstřiků včetně poslední záslepky dal nové. Vstřiky nechal zkontrolovat v odborné dílně; vsechny ok včetně řídícího. Z čerpadla vymontoval zpětný ventil, vyčistil. Už prostě nevím...motor se chová, jako kdyby byla spadlá nafta nebo zavzdušněné potrubí.
Krátce předtím předcházela generálka všech hlav a chlad. systému. Jediné co jsem změnil, je to, že předtím byl řídící vstřik na 2. válci a já ho dal nyní dle orig. manuálu na 1. válec. A zaslepil AGR, protože na ten bordel v sání se nedalo koukat.
Když pak motor naskočí, jde perfektně, bez zaváhání, kolísání atp. Výkon taktéž ok.
Co mě mate je skutečnost, že načerpání nafty manuální pumpičkou vůbec startu nepomůže. A když ji pořádně natlakuju, tak nafta prosakuje kolem toho knoflíku. Jakoby skrz membránu. To může?
Taky jsem zkoušel startovat s otevřeným uzávěrem nádrže; kvůli evtl. KO odvzdušnovacímu ventilku v uzávěru. Žádný rozdíl.

Uvítám jakýkoli nápad, protože v tomhle stavu auto v zimě prostě nenastartuju.
Díky moc za pomoc.

Autor:  L@W@R [ sob 10. srp 2013 20:21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

Koukám, že je tu na fóru prázdninový provoz :-D
Kdybych věděl tak bych poradil, ale zatim mám škorpíka chvilku a do motoru jsem moc nelezl (startuje na cvrnk jak píšeš). Překvapuje mě, že po generálce je takovýto problém. (Chci taky do budoucna udělat menší generálku) Doufám, že po velzení do motoru nebudu mít podobný problém. Řídící vstřik má být opravdu ten první (mám tedy verzi 85kW). Pokud pumpuju ruční pumpičkou naftu tak mě neprosakuje nafta. Kdyby jsi něco zjistil tak dej vědět. U auta kde v jeho největší "slávě" nebyl internet je pak těžké něco dohledávat.
PS. EGR mám taky zaslepený a už jezdim cca 15 000Km a žádný problém.

Autor:  Vilda [ sob 10. srp 2013 23:42:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

Myslím si, že víc než prázdninový provoz, to bude způsobeno tím, že drtivá většina má benzíňáky a kdyby si Bláže do sbírky ke svým asi pěti Scorpiím nepřikoupil nedávno jedno naftové, tak už bysme ani nevěděli jak vypadají :mrgreen:

Autor:  blaza61 [ pon 12. srp 2013 12:35:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

Tak s TDíííííííííí mám letité zkušenosti.
U tohoto auta jsem si po přivezení do česka nechal od Henryho vyměnit všechny přepadové hadičky, u čerpadláře seřídit a utěsnit čerpadlo a protože stále špatně startovalo tak gumovou jednosměrnou pumpičku. Celý zásah vyšel kolem 2,5 tisíce a chytá na otočení klíčku.
Pokud vím tak řídící vstřik je na 1 válci. Pokud jsi ho měl na druhém a fungovalo to vrátil bych ho zpět. Možná by to chtělo seřídit čerpadlo. Tam je tolik možností, že už se držím Maxovi rady když VM Motori funguje nesahat a jezdit.

Autor:  mildik [ pon 12. srp 2013 17:43:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

mě toto dělal klaun 92kw ale jen někdy pak pod hrozbou rozebrání opět startuje na brnk,dodnes to nechápu,čerpadlo sem neseřizoval,jen vyměnil přepad. hadice a zkontroloval vstřiky-byly OK jinak auto jede jak drak,no uvidíme v zimě ale nevím jestli má na to startování vliv jehla na čerpadle. mám ještě scorpio mk1 2.5td 68kw-ten starší typ motoru ale to je jiné kafe.

Autor:  Jakub135 [ pon 12. srp 2013 22:53:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

Nějak jsem došel k závěru, mám tušení, že asi praskla ta membrána v té ruční pumpičce. Já jsem ji totiž roky nepoužil. Jen teď, po té generálce, jsem ji použil, abych dočerpal naftu do prázdného vysokotlakého vedení. A jestli byla zpuchřelá...Proto teď sákne po natlakování nafta kolem toho knoflíku. Asi si tamtudy čerpadlo přisává při startování vzduch.
Problém ovšem je ji sehnat. Ve Fordu ji samozřejmě nemají; už ani jako celek s paliv. filtrem (stálo to prý 7tis). :roll: Nemůžu ji nikde objevit ani jako druhovýrobu. Nevíte někdo, jestli Mondeo 1,8TD mělo ten filtr resp. tu membránu stejnou. Na Mondeo se ten filtr s membránou koupit dá.
Dík.

Autor:  blaza61 [ úte 13. srp 2013 7:37:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

Proč si mysliš, že tam mam tu pumpičku? Ze stejneho duvodu a mam klid. V Kelly za cca 500,-Kč

Autor:  Jakub135 [ ned 08. zář 2013 23:17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scorpio 2,5 TD SCC, "pada" nafta, obtížné starty

Tak vyřešeno; omlouvám se za opožděnou odpověd; dlouho jsme čekal na zboží a taky trochu testoval.
Předtucha se potvrdila; po rozebrání té ruční podávácí membránové pumpičky se mně ta membrána rozpadla stářím doslova v ruce; proto po natlakovaní už sákla.
Dlouho mně trvalo, než jsem zjistil, z čeho jiného pasuje na Škopka. Vyloženě na Škorpio jsem ji totiž nemohl nikde sehnat. Je ale, jak jsem si ověřil, totožná s pumpičkou na Ford Escort 1.8TD. Je to kopie originál Lucasu. Sehnal jsem ji na ebay v GB za 15Euro včetně poštovného!!! ;) Kdybych si byl předtím 100% jist, koupil bych si rovnou dvě. Kdyby někdo potřeboval do budoucna, tak uvádím ještě kontakt na prodejce.
Fa. ACEPARTS; Ford Escort 1.8TD [93 to 95] Diesel Primer Pump
A výsledek. Už zase chytá na škrtnutí. Tak to má být. ;)

PS. Ortodoxní Fordista by samozřejmě mohl tu druhovýrobní pumpu rozebrat; vyndat membránu včetně zpětných ventilků a dát to všechno zpátky do původní orig. Lucas pumpy. :) Vzhledem k identickému tvaru a velmi slušnému povrchu odlitku včetně obrobených závitů jsem to nedělal.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/