Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu

"Bezva auta dávají dohromady bezva lidi"
Právě je ned 08. pro 2019 1:06:54

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 28 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 18:32:09 
Offline

Registrován: ned 07. úno 2010 23:12:40
Příspěvky: 258
bydliště: Třebíč
Tak už nějakou dobu jezdím s upraveným polským? (na ramenu je jen vyražené TRC, takže nevím) ramenem na pravé straně a zatím vše OK.

Výhoda proti originálnímu ramenu je v tom, že má větší oko (cca 54 mm proti 50 mm u originálu) a původní čep je tam vlisován ve válcové díře, takže se dá jednoduše vylisovat.
Jako náhradu jsem použil čep na CHRYSLER PT CRUISER: http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... ct=1641604

Je to asi nejlepší možná varianta, na obou stranách oka zůstává 8 mm materiálu, nic se nemusí vrtat.
Druhou variantou je použít čep z Fordu Probe. Má o 4 mm větší průměr, takže se musí otvor převrtat a stěna se ztenčí na 6 mm. Ovšem vzhledem k tomu, že čep z Probe neřeší problém s rozdílným průměrem v horní a spodní části dříku, není důvod jej tam cpát.

Takže postup práce spočívá ve vylisování starého čepu (zůstane otvor 37,8 mm). Čep z Chryslera má průměr 38,1, takže není třeba ani upravovat průměr otvoru.
Čep z Chryslera má délku lisované části 13,5 mm a spodní osazení v délce 8 mm o průměru 42,2 mm.
Rameno má ale tloušťku 21 mm, proto bude třeba upravit.
Původně jsem chtěl nechat ze spodku ramene vyvrtat otvor o průměru 42 mm v délce 8 mm, čímž by se zalisoval celý čep do ramene a byla by zachována maximální soudržnost obou dílů. Obráběč ale nebyl schopen rameno pro tento úkon dobře uchytit, proto rameno z horní části zesoustružil o těch 7,5 mm, aby se dal čep v horní části zajistit segerovkou. Pro ideální polohu čepu v rameni by bylo nejlepší zapustit jej ze spodní části do poloviny osazení a 3,5 mm ubrat z horní části.

Jako částečná nevýhoda tohoto konkrétního čepu může být to, že má válcovou část zbytečně krátkou (začíná výš než u originál čepu a v horní části má šestihran pro natočení drážky. Drážka ale není po celém obvodu jako u ford čepu, takže to tuto nevýhodu částečně eliminuje.
K dispozici jsou ale i jiné čepy, které část se šestihranem nemají, např. tady: http://87.204.96.12/partscatalogue/part ... 11,0100581

Poslední úpravu, kterou je potřeba udělat je ta, že je potřeba vymezit podložkou spodní část čepu (pod drážkou na šroub) kvůli tomu, že čep má po celé délce průměr 18 mm, ale ford má ve spodní části 19 mm.
Zajímavostí jistě je i to, že původní polské rameno má také průměr dříku čepu po celé délce 18 mm a to je špatně. Tady poláci asi špatně měřili.

Cena úpravy: čep 300, práce obráběče cca 300 - 500, zbytek se dá udělat svépomocí.

Nakonec pár fotek z mobilu.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Ford Scorpio 2,3 16V Ghia, r.v. 98, sedan, manuál, el. sedadla s pamětí (černá kůže), digiklima, tempomat, DGI LPG.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 18:32:41 
Offline

Registrován: ned 07. úno 2010 23:12:40
Příspěvky: 258
bydliště: Třebíč
A ještě jedna.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Ford Scorpio 2,3 16V Ghia, r.v. 98, sedan, manuál, el. sedadla s pamětí (černá kůže), digiklima, tempomat, DGI LPG.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 19:35:27 
Offline

Registrován: sob 23. led 2010 18:09:14
Příspěvky: 1794
bydliště: Dubicko
Bydliště: Bohuslavice
A je to aji z maznicou :idea:
Snad se to osvěčí!

_________________
Nikam to není daleko...Scorpiem


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 20:28:08 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 639
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
No nevím, mít to na něčem, čím jezdím po zahradě, rozhodně bych to bral. Ale když ten čep ve 100 vylítne z pouzdra po nájezdu do díry na Benešovské či jiné silnici, kde se jezdí rychle bez svodidel, doufám, že budu někde jinde. Otázka je, kolik toho vydrží ta polská ramena.

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 22:26:27 
Offline

Registrován: ned 07. úno 2010 23:12:40
Příspěvky: 258
bydliště: Třebíč
Copak 100, ale až to vyletí ve 200, to bude teprve rachot!
No vážně nevím, kam by měl ten čep lítat? Z pouzdra nevyletí, to by se muselo ulomit rameno.
Pokud by se zapustil do ramene i s osazením, tak se téměř nic nezměnilo od původního stavu.

Myslím že se nemusíš bát, že mě potkáš. Tudy co píšeš nejezdím :-) Spíš si myslím, že by ses měl bát víc těch, kteří jezdí s vymlácenými čepy, podnapilců, vybržďovačů apod.

_________________
Ford Scorpio 2,3 16V Ghia, r.v. 98, sedan, manuál, el. sedadla s pamětí (černá kůže), digiklima, tempomat, DGI LPG.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: ned 21. črc 2013 21:39:24 
Offline

Registrován: sob 15. kvě 2010 17:17:05
Příspěvky: 639
bydliště: Český Brod
Bydliště: Český Brod
Peterson píše:
Copak 100, ale až to vyletí ve 200, to bude teprve rachot!
No vážně nevím, kam by měl ten čep lítat? Z pouzdra nevyletí, to by se muselo ulomit rameno.
Pokud by se zapustil do ramene i s osazením, tak se téměř nic nezměnilo od původního stavu.

Myslím že se nemusíš bát, že mě potkáš. Tudy co píšeš nejezdím :-) Spíš si myslím, že by ses měl bát víc těch, kteří jezdí s vymlácenými čepy, podnapilců, vybržďovačů apod.


To jo, to se bojím. Nicméně lisovat čep není problém, jen by bylo dobré spočítat, jaké pnutí vznikne po zalisování do průměru s přesahem a jak to bude držet. není to složité, ale jaké uložení tam soustružník udělal?

Pravděpodobně to bude držet, ale...

_________________
now Volvo S80 D5 2004 - na denní ježdění
now Volvo XC90 2.5T LPG - na denní ježdění pro drahou polovičku
now Ford Windstar 3.8i 2002 - montérské auto
now Ford Windstar 3.0i LPG 2000 - rodinné auto
now Ford Mondeo 2.0i LPG 2005 - ve firmě
Ex Ford Mondeo 2.5i LPG 2004 - jezdí kolega
Ex Ford Mondeo 2.0i LPG 2002
Ex Ford Windstar 3.0i LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.3i 16V LPG 1997
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1991
Ex Ford Scorpio 2.0i LPG 1990
EX Ford Scorpio 2.0i 1985
EX Ford Sierra 2.0i 1987
EX Wartburg 353 1979


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: čtv 01. srp 2013 8:28:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 1:08:01
Příspěvky: 97
bydliště: Liberec
Bydliště: Turnov
Jen abych doplnil téma, našel jsem tohle: http://www.autodilyandel.cz/index.php?m ... s_id=46270

Ovšem odzkoušeno nemám...

_________________
FS 1997 2,3l původně CLX (sedan, kůže+el. s pamětí, el. zadní sedadla, manuál, klima manuál, orig. park. čidla),
první Scorpio, po spoustě let v depozitu nyní opět v téměř denním provozu, moje od 2001, jsem 2. majitel (původ ČR)

FS 1995 2,9l Cosworth Ghia (full, kromě vyhř. sedadel, vyhř. př. okna, ostřiku světel a park. čidel)
druhé Scorpio ve svátečním provozu, moje od 2012, jsem 2. majitel (původ v D)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: čtv 01. srp 2013 10:31:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 17:51:12
Příspěvky: 1812
bydliště: Brno - město
Bydliště: B | R || N ||| O ||||
Ta cena už není daleko od originálu :)

_________________
13. MAXO EXECUTIVE..FS Kombi r.v.94, 2,9i Cosworth 24V6, 197HP, BOA automatl.
12.EX Černý Cossák...FS sed. 2,9i Cosworth 24V6, 96
11. Bílá Cossa..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6 BOA manuál
10.EX Rudy..FS sedan 2,9i Cosworth 24V6, 207 HP, světlá kůže v plné palbě, LPG
9.EX EX Kája...FS sedan 2,5 TDi 125HP, r.v.1997, automat, tempomat, digi klima, sedačky v plné palbě
8. Turek..FS kombi 2,9 Cosworth 24V6, 207 HP, r.v. 95, plná nálož, čumák 98
7.EX Stařík II...FS sedan 2,0 120 HP, r.v 92
6.EX Stařík..FS sedan 2,0, 91,
5.EX Čárlí..FS sedan 2,9 Cosworth, 95
4.EX Venca FS kombi 2,9 Cosworth,96
3.EX FS kombi 2,5 TDi, 125HP,98
2.EX FS RS kombi 2,0,92
1.EX FS kombi 2,0,93

Telefon: 603 823 444, e-mail: milan.blaskovic@fordscorpio.cz
http://www.virtualdream.cz


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 10:35:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 17:57:45
Příspěvky: 581
bydliště: Odolena Voda
Bydliště: Springfield
Dají se někde sehnat přední silentbloky do ramene ?

Díky

_________________
ex BMW 530iA
ex Škoda Superb 1.8T
ex BMW E61 525d ´05
ex BMW E39 528i ´96, 18"
ex FORD Scorpio´90 2.0 DOHC Ghia, 16"
FORD Scorpio´95 2.0 16v Ghia, 17"
ex FORD Galaxy 1.9 TDI ´00 automat


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: ramena
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 11:05:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 23. led 2010 18:36:50
Příspěvky: 466
bydliště: Brno
Bydliště: Popůvky u Brna
Cossie píše:
Dají se někde sehnat přední silentbloky do ramene ?

Díky


Jj,dají
Orig. Ford cca 600,- tuším
druhoška lehce pod 300,- /ks

_________________
Fucking lagritz kýč,jak svyňa plastics rádoby chrom vály from caars,...
AUTA JEZDÍ NA BENZÍN,NAFTA SE LEJE DO TRAKTORů,DO BAGRů A DO HOVEN,...

Ford Focus C-MAX 2003 1.8i 88 kW (spíš jenom Cé-max,než Ford)
https://henryblack.rajce.idnes.cz/Ford_FOCUS_C-MAX_-_Ford_C-MAX/
MERCEDES-BENZ E 280 4MATIC Elegance 1997,2.8iV6 150kW automat,černá kůže,xenon,...
http://henryblack.rajce.idnes.cz/Mercedes-Benz_W210_E_280_4Matic/
Ford CORTINA 1974 2.9i V6 12V 107 kW manuál. Mazlík Henry (neustále ve výstavbě)
http://henryblack.rajce.idnes.cz/FORD_CORTINA_MK_III_HENRY/
YAMAHA XJR 1300 SP 2001
http://henryblack.rajce.idnes.cz/YAMAHA_XJR_1300_SP/


Tel.: 605 76 14 17


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 28 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz