Fórum Ford Scorpio Club - www.fordscorpio.eu
http://fordscorpio.eu/

Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)
http://fordscorpio.eu/viewtopic.php?f=14&t=1596
Stránka 1 z 1

Autor:  donorr [ stř 12. pro 2012 16:30:27 ]
Předmět příspěvku:  Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

Řešil jsem na svém TOPASu 1994 vždy jediný problém, a sice imobilizér . Zákeřná věc, díky které je jidak dobrý vůz nakonec odstaven.

Mé poznatky: Imobilizér odpojuje celkem 3 okruhy . Je to palivové čerpadlo, startér a část řídící jednotky , která posílá pulsy pro zapalování (milisekundové ukostření) .

Jako první odešlo spínání palivového čerpadla (po cca 220 000km) . Přemostil jsem imobilizér kabelem (práh u spolujezdce -> pojistková skříňka (pravá strana)

Pak došlo k neskutečně nepochopitelné závadě ...přestalo jít zapalování. Modul zapalování i cívka byly pod napětím , ale nedávalo to jiskru . Z ŘJ vede budící drát, ale na něm se bez osciloskopu nic nenaměří ...řídící pujsy (-) jsou kraťoučké. Vyměnil jsem snímač otáček klikovky ,...nepomohlo ...na vstřikách pulsy byly ....v zapal. jednotce ne. Po týdenním zkoumání jsem nakonec přišel na to , že ŘJ je kostřená 4 hnědými dráty . Dva z těchto drátů ...šly přímo na kostru ...a ejhle ..dva kostru neměly ...tedy vedly přes ten zatracený imobilizér, který nespínal ...po přemostění těch dvou hnědých kabelů přímo na kostru začalo zapalování fungovat.

Tedy: ŘJ je kostřená 4 kabely , z toho dva jsou vedené přes imobilizér (jak zákeřné) , pro každý okruh je jiná kostra .(viz situaci, kdy na vstřikách pulsy jsou a pulsy pro jiskru ne.

Nakonec auto přestalo startovat ...přemostění modro černého kabelu od spínací skříňky a červeno černého kabelu ve svazku pod volantem vše vyřešilo .

Od té doby, co je imobilizér umrtven a překlenut, vše funguje bez problémů,



Kdyby někdo potřeboval konkrétní informace , byrvy kabelů a schémata ,rád poskytnu

Autor:  Standa STS [ stř 12. pro 2012 19:20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

Dobrej poznatek.

Čísla pinů a barvy kabelů by se určitě hodily někde tady uložit.
Vlastně celý tvůj popis.

Autor:  donorr [ stř 12. pro 2012 22:17:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

Tedy .upřesňující popis odpojení imobilizéru mezityp ( OBDI)
(vše se dá řešit bez montáže palubní desky)


Na kostru z ŘJ jdou tyto piny: 16, 40,60, hnědý kabel. Jeden či dva z nich přerušuje imobilizér. Řešením bylo kvalitně a pečlivě tyto tři kabely propojit rychlospojkami.

Palivové čerpadlo přerušuje imobilizér na dvou místech , a sice ŘJ-relé a relé-čerpadlo.
Vše se dá řešit v pravé poj. skříňce vedle baterie.Odmontuje se a dá se vyklopit a dostat se ke kabeláži pod relátky a pojistkami.

Obvod ŘJ-relé ... to je modročervený drát z pinu 22 řj (ukostřuje) do relé a černý drát s kladným stálým napětím, který je kdesi hluboko napojen podle schématu na rozdělovací vedení (č.spoje S-227), které napájí i vstřikovací ventily a ŘJ na pinech 37 a 57 atp.
Imobilizér by měl rozpojovat ten modročervený drát , relé pak nespíná.
Jak jsem uvedl jinde, z relé se dá opatrně sundat zelený plastový kryt a otestovat stiskem jedné z kotev, jestli se čerpadlo rozběhne.(i při vypnutém zapal)

Pokud ne, je přerušen obvod relé-čerpadlo černo červený kabel , který vede za pojistkou dozadu přes bezp. spínač k čerpadlu. Jenže je veden ještě přes imobilizér. Řešením je Přemostit výstup z čerpadla v té pojistkovce drátem a napojit ho do svazku k černo červenému kabelu pod plastem levého prahu.

Fotodokumentaci poskytnu. , trochu zmateně napsáno, pokud bude někdo potřebovat, rozepíšu jednodušeji

Autor:  marpac [ stř 12. pro 2012 23:31:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

Dost dobrá práce. Je to tedy tak, že se imem odpojuje několik okruhů, ale imo samo o sobě nezasahuje do jednotky EEC a algoritmu programu? Protože pak by to bylo neřešitelné se stávající jednotkou EEC

Autor:  michal lbc [ čtv 13. pro 2012 1:37:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

to co popisuje Donorr-(vinovej hatchback 94 topas), tak se tyka vicemene mezitipu 94 to je ten imobilizer co ma mezitip v budikach diodu a na klicich trapnej privesek na kterym se musi zmacknout tlacitko aby dioda zacla svitit a slo nastartovat.
Ma to pokud vim na nejakym aute swab, mel to RSsak na stribrnaku na kterym uz prave v lete prestalo jit to cerpadlo.... a ceka se co prijde dal.

EEC s tim nema nic spolecneho, je to jen o vybavovem svazku palubky-pojistkovka, budiky, palubak, propojeni do druhe pojistkovky, klimoska a par propojeni do zbytku auta na te je prave pripojena ta kouzelna krabicka immo ktera ma kolem sebe nytovany plech aby nesla nejak proklemovat, staci se k ni dostat a ty draty jdou oblbnout rychlospojkama, bylo tu i schema, myslim ze ho vlozil swab, v podstate to jsou prerusene draty ktere propusti pres jednotku az zmacknuti privesku.
Kazdopadne kdyz si clovek nevi rady tak rada Donorra je vyborna a rychlejsi nez se sundavat celou palubku a dostavat se k priblble jednotce, kdyz uz dolu palubku tak s pripravenym jinym svazkem palubky bez immo.
bohuzel tohle reseni neni pro klauny-klauni ridici jednotka uz ma immo v sobe a nejde tak jednodusse oblbnout.

Autor:  J.R. [ čtv 13. pro 2012 12:11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

je to vubec original?

Autor:  schwaboid [ čtv 13. pro 2012 12:41:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

Jo, dávali ho jen 93-94 .....

Autor:  marpac [ pát 14. pro 2012 19:15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poznatky o Imobilizéru ve scorpiu - (klasické kurvítko)

Aha,

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/